U.S. SOCCER FOUNDATION DESIGNA A TELEMUNDO COMO SU PRIMER SOCIO OFICIAL DE MEDIOS EN ESPAÑOL

La alianza con NBCUniversal Telemundo Enterprises apoya la programación juvenil de la U.S. Soccer Foundation en las comunidades de bajos recursos

Telemundo y U.S. Soccer Foundation se unen para celebrar la Copa Mundial de la FIFA Qatar 2022™ en comunidades de todo Estados Unidos

Washington, D.C. – U.S. Soccer Foundation ha nombrado hoy a NBCUniversal Telemundo Enterprises como el primer socio oficial y exclusivo de medios en español de la organización. A través de esta asociación, Telemundo se une a la Fundación en sus esfuerzos por promover el fútbol como un medio de ayuda para los niños de las comunidades de bajos recursos a alcanzar su máximo potencial, incluido el apoyo al programa juvenil bandera de la Fundación, Soccer for Success, que ofrece programas de fútbol gratuitos o de bajo costo durante y después de la escuela en más de 250 lugares a nivel nacional.

En anticipación a la Copa Mundial de la FIFA Qatar 2022™ y con el fin de generar entusiasmo entre los aficionados al fútbol, Telemundo, la casa exclusiva en español de la Copa Mundial de la FIFA en los Estados Unidos, también se unirá a la Fundación para organizar de manera conjunta una serie de celebraciones colectivas, bajo el lema Soccer for Success, en distintas ciudades del país como Los Ángeles, Miami, Nueva York, Houston, Chicago, Boston y Orlando. Apto para toda la familia, los eventos se llevarán a cabo en colaboración con los socios de las comunidades locales y contarán con la participación del talento y los empleados de Telemundo. Los eventos ofrecerán a los asistentes la posibilidad de jugar, ver y celebrar el fútbol antes de la Copa Mundial de la FIFA que se realizará en Qatar del 21 de noviembre al 18 de diciembre.

“No podemos imaginar una mejor manera para celebrar la Copa Mundial –el mejor fútbol del mundo– que uniendo fuerzas con U.S. Soccer Foundation”, dijo Christina Kolbjornsen, vicepresidenta sénior de Corporate & External Affairs de NBCUniversal Telemundo Enterprises. “Nos sentimos honrados por unirnos a sus esfuerzos para mejorar la vida de los niños a través del fútbol y garantizar el acceso al juego para todos los niños que quieran jugar. El fútbol tiene que ver con la alegría y la diversión, con unir a las familias y con empoderar a los niños para que demuestren lo que es posible hacer. Esperamos ayudar a la Fundación a hacer aún más por las comunidades hispanas y disfrutar del juego juntos durante todo el año”.

“Estamos encantados de dar la bienvenida a Telemundo como nuestro socio de medios oficial en español”, dijo Ed Foster-Simeon, presidente y CEO de U.S. Soccer Foundation. “Demasiados niños no tienen acceso a lugares seguros para jugar o a programas de fútbol asequibles que puedan ayudarles a desarrollar destrezas cruciales para la vida y hábitos saludables. Esta asociación con Telemundo nos ayudará a seguir ampliando nuestros programas en todo el país y a atraer más seguidores a nuestra causa”.

Como parte de esta asociación, Telemundo apoyará el programa extraescolar Soccer for Success, que funciona en estrecha colaboración con más de 60 organizaciones en 250 lugares a nivel nacional. Casi la mitad de los participantes de Soccer for Success se identifican como hispanos o latinos, y casi el 40% son niñas. Está comprobado que el programa ayuda a los niños a establecer conductas sociales, emocionales y de salud física positivas, y a desarrollar destrezas cruciales para la vida. Dirigido por entrenadores-mentores cualificados luego de la actividad escolar, y por profesores en el aula y de educación física durante el día escolar, Soccer for Success se ofrece a bajo costo o sin costo para los participantes y sus familias. El programa va mucho más allá de la enseñanza de los fundamentos del fútbol. De hecho, una evaluación del programa extraescolar halló que el 88% de los participantes trabaja mejor en equipo, el 86% se aleja de las conductas antisociales y el 83% obtiene mejores resultados de salud tras su participación en el programa.

Telemundo se une a la Fundación como socio en su larga experiencia de trabajo combatiendo las desigualdades que existen en las comunidades de color en los Estados Unidos. Según Active Living Research, un estudio reveló que el 70% de los vecindarios afroamericanos e hispanos no disponen de instalaciones recreativas. En comparación, sólo el 38% de los vecindarios blancos carecen de instalaciones recreativas. Además, sólo un tercio de los niños afroamericanos e hispanos de entre 6 y 12 años practican deporte con regularidad según el informe State of Play más reciente del Project Play del Instituto Aspen.

Esta asociación se anunció antes del Simposio de Fútbol Urbano de U.S. Soccer Foundation, un evento anual en Washington, D.C. que reúne a los agentes de cambio que utilizan el poder del deporte para impactar positivamente a los jóvenes y las comunidades de todo el país. El Simposio contará con una charla con un representante de Telemundo para hablar de esta asociación, de la importancia del fútbol en las comunidades hispanas de los Estados Unidos y del programa de responsabilidad social corporativa de la cadena, El Poder en Ti.

Además, Telemundo es Patrocinador de Oro del Partido de Fútbol del Congreso de la U.S. Soccer Foundation, que se celebrará el 27 de abril en el Audi Field de Washington, D.C. El evento, que cuenta con una nutrida asistencia, presenta a miembros del Congreso de ambos partidos y a leyendas del deporte cara a cara en la confrontación definitiva entre Republicanos y Demócratas. En el evento también participan miembros del personal de las embajadas en una mini competencia al estilo de la Copa del Mundo de la FIFA y un “Staffer Tournament,” un torneo de empleados de las embajadas de todos contra todos. La entrada es gratuita y abierta al público, y los boletos estarán disponibles muy pronto.

Acerca de NBCUniversal Telemundo Enterprises:
NBCUniversal Telemundo Enterprises lidera la industria de los medios en la producción y distribución de contenidos en español para los hispanos de Estados Unidos y las audiencias del mundo entero. La compañía sirve a todo el espectro de hispanos de Estados Unidos a través de su cadena nacional de televisión, la cadena de cable Universo y plataformas digitales que incluyen la aplicación Telemundo y servicios de streaming, como Peacock, entre otros. La cadena Telemundo ofrece contenidos de entretenimiento, noticias y deportes en español que llegan al 93% de los hogares hispanos de Estados Unidos en 210 mercados, a través de 30 emisoras propias y 56 estaciones afiliadas. Telemundo también es propietaria de una emisora independiente en Puerto Rico. Telemundo es el hogar exclusivo en español para los Estados Unidos de los dos eventos deportivos más populares del mundo, la Copa Mundial de la FIFA y los Juegos Olímpicos, así como de la Liga Premier y del equipo de fútbol mexicano las Chivas. Telemundo Global Studios, la productora número uno de contenidos de ficción en español en Estados Unidos, incluye Telemundo Television Studios, Telemundo Streaming Studios y Underground Producciones. La nueva marca de contenido de Telemundo, Tplus, se lanzará en Peacock en otoño de 2022 con programación desarrollada para los espectadores que se consideran a sí mismos 100% estadounidenses y 100% latinos. NBCUniversal Telemundo Enterprises es una división de NBCUniversal, una subsidiaria de Comcast Corporation.

Acerca de la U.S. Soccer Foundation
Los programas de la U.S. Soccer Foundation son el modelo nacional para el desarrollo de la juventud basado en el deporte en las comunidades de bajos recursos. Desde su fundación en 1994, la Fundación ha establecido programas que han demostrado que ayudan a los niños a adoptar un estilo de vida activo y saludable, al tiempo que fomentan su crecimiento personal más allá del deporte. Sus iniciativas rentables y de alto impacto ofrecen entornos seguros en los que los niños y las comunidades prosperan. Con sede en Washington, D.C., U.S. Soccer Foundation es una organización 501(c)(3). Para más información, visite www.ussoccerfoundation.org o síganos en Twitter y Facebook.

Contactos de Medios:
Jennifer Arnold, U.S. Soccer Foundation
jarnold@ussoccerfoundation.org; 202-872-6662

Eva Mejicanos, NBCUniversal Telemundo Enterprises
Eva.Mejicanos@nbcuni.com

John Schaefer, NBCUniversal Telemundo Enterprises
John.Schaefer@nbcuni.org

JOIN US

Join the U.S. Soccer Foundation in the movement to improve lives through soccer.

• This field is for validation purposes and should be left unchanged.

OUR PARTNERS

adidas

adidas, the Foundation’s Safe Places to Play – Mini-Pitch Partner, supports providing children in underserved communities with safe play spaces nationwide. adidas strives to be the globally leading and most popular sporting goods brand. Dedicated to innovation,  adidas embraces creativity and seeks to be socially responsible in all facets of its brand. For more information, please visit adidas.com.

CHA

CHA Sports, the Foundation’s Supplier for Soccer Facility Design and Planning Services, provides community partners with expertise in soccer facility design. CHA Sport’s full service approach allows the company to build world-class projects without breaking budgets. For more information, please visit chacompanies.com

The DICK'S Sporting Goods Foundation

DICK’S Sporting Goods and The DICK’S Sporting Goods Foundation believe that participation in sports makes people better. Since 2014, DICK’S and The DICK’S Foundation have pledged more than $100 million to support youth sports teams and leagues in need.  Through our Sports Matter initiative we strive to increase awareness for underfunded youth athletics nationwide and provide much-needed support through equipment, uniform and monetary donations. For more information on Sports Matter, visit SportsMatter.org.

GEICO

GEICO is committed to impacting local communities through Educational programs, Community Development projects and Equity & Inclusion initiatives. To date, GEICO has donated to 7,000+ charities and averaged between $6 and $8 million in annual giving over the last two decades. To learn more about GEICO’s commitment to the community please visit www.geico.com/about/in-the-community.

Genesis Gives

Genesis Gives is a corporate social responsibility initiative from Genesis Motor North America. Expanding on the brand’s commitment to the highest standards of performance and its athletic elegance design identity, Genesis Gives supports nonprofit organizations with the goal of improving access to, and performance in, youth sports and STEAM education in under resourced communities.

Kwik Goal

Kwik Goal, the Foundation’s Official Supplier for goals, seating, boundary equipment, training equipment and coaching accessories, will be supporting a variety of Foundation programs and initiatives including: Soccer for Success, National Training and the Safe Places to Play program. Over thirty years ago, Kwik Goal was founded on the revolutionary concept of providing transportable goals for coaches at all age levels. Since that time, Kwik Goal has continued to focus on helping coaches and soccer programs create safe and dynamic learning environments by supplying high quality, safety tested soccer goals, field equipment and training equipment to the domestic and international market. For more information, please visit Kwikgoal.com.

Miami Children's Trust

The Children’s Trust supports Soccer for Success programming in South Florida. The Children’s Trust is a dedicated source of revenue established by voter referendum to improve the lives of children and families in Miami-Dade County.

MLS WORKS

MLS WORKS, Major League Soccer’s community outreach initiative, is dedicated to addressing important social issues and serves as a platform for both League and club philanthropic programs. MLS WORKS seeks to establish Major League Soccer as a leader for improving the lives of people through sport. MLS WORKS is committed to improving the communities where we live and play our games by executing national programs and legacy projects, charitable giving campaigns, and undertaking various initiatives in underserved communities.

Musco

As a proud corporate partner of the U.S. Soccer Foundation, Musco is dedicated to helping the major charitable arm of American soccer create new opportunities through high-quality sports lighting. Their Total Light Control—TLC for LED™ technology is engineered as a system with lighting, structural, and electrical components designed to work together for streamlined installation and long-term reliability. TLC for LED delivers superior field lighting while eliminating glare and spill from impacting surrounding neighborhoods. And Musco’s long-term warranty covering parts and labor means U.S. Soccer Foundation partners don’t have to handle any maintenance on their system, or pay for it, for 25 years. Visit https://ussoccerfoundation.org/grants/ to learn more about the grant program and application process.

SCORE Sports

SCORE Sports, the preferred provider of shin guards to the Foundation’s Soccer for Success program, is a family-owned and operated business specializing in sports equipment, uniforms and apparel. SCORE is an industry leader and has been involved in the sports community for over 40 years. SCORE outfits athletes with high-quality uniforms that SCORE develops, designs and manufactures in the U.S. SCORE takes pride in working with various non-profit groups and causes to give back to athletes who may need some extra support to play the game they love. SCORE is environmentally cautious with the materials it uses for its products and does its part in minimizing our environmental footprint. SCORE proudly offers a wide variety of products to provide customers with a one-stop shop for all your soccer needs. For more information, please visit scoresports.com.

Soccer.com

Soccer.com, the Foundation’s National Partner for Soccer Equipment and Uniforms, was founded in 1984 to provide high quality soccer gear at reasonable prices through its nationally circulated catalog. Soccer.com embodies a passion for the game that extends to the people who play, coach and support soccer. For more information, please visit soccer.com.

Target

Target announced a national partnership with Safe Places to Play in 2017, along with a $6 million commitment to build 100 new soccer play spaces with the U.S. Soccer Foundation by 2020. This is the latest initiative in the Minneapolis-based retailer’s multi-dimensional approach to the sport of soccer, bringing the game to more kids and families across the country, and unlocking access and increasing involvement at all levels.

Telemundo

The U.S. Soccer Foundation and Telemundo are joining efforts to advance soccer as a means for helping children in underserved communities reach their full potential, including supporting the Foundation’s signature Soccer for Success youth program, which provides free or low-cost soccer programs during and after school at more than 250 sites nationally. Telemundo will also serve as the first official and exclusive Spanish-language media partner of the U.S. Soccer Foundation. For more information visit https://www.telemundo.com/el-poder-en-ti.

TGI Worldwide

TGI Worldwide, the Foundation’s National Partner for Visual Branding (Signage, Event Décor, Pageantry, Sponsorship Activation), Perimeter Field Board Systems, Creative Services and Event Operations is proud to support a variety of initiatives and programs throughout the United States. Headquartered in the U.S., TGI is an internationally recognized sports marketing company delivering high profile Visual Branding, Live Event Management, LED, and cutting edge Digital Sports Applications to enrich the experience at major events and deliver commercial impact for sponsors and partners. The company has a 20-year history in providing its various solutions for many top-tier domestic and international events, organizations, teams and companies, with proven success and turn-key solutions across 1000+ events, 160+ cities and 50+ countries globally.

For more information on our services, please visit https://www.worldwidetgi.com or contact Mike Squire at msquire@worldwidetgi.com / Phone: 312-371-5852.

World Soccer Shop

Launched in 2001, World Soccer Shop is an online soccer retailer based in Birmingham, Alabama. It carries one of the world’s widest selections of officially-licensed products from the sport’s top brands and teams. World Soccer Shop is passionate about soccer and endeavors to spread the beautiful game around the world, especially to those in areas of need. For more information, please visit www.worldsoccershop.com.

SHARE YOUR SUPPORT ON SOCIAL

Tweet or post on Facebook and show the world
that you believe in the power of soccer.